سوني تلفن غول پيكر Xperia Z Ultra را معرفي كرد

سوني تلفن غول پيكر Xperia Z Ultra را معرفي كرد:

  سوني بالاخره فبلت خود را با نام اكسپريا Z Ultra معرفي كرد. اين تلفن غول پيكر، دقيقا همان مشخصات فني را داراست كه پيش از اين شايعه شده بود. اكسپريا Z Ultra از نظر ظاهري شبيه به اكسپريا Z بوده و تنها باريك‌تر شده و ابعاد آن به 6.44 اينچ افزايش يافته است. اين تلفن مجهز به پردازنده فوق العاده سريع Snapdragon 800 با 4 هسته 2.2 گيگاهرتزي است.

اكسپريا Z Ultra داراي صفحه نمايش 6.44 اينچ با رزولوشن 1080p، پردازنده 4 هسته‌اي 2.2 گيگاهرتز Snapdragon 800 و سيستم عامل اندرويد 4.2 است.
اكسپريا Z Ultra ابعاد نزديك به تبلت‌هاي 7 اينچي دارد. اين تلفن نزديك به 50 گرم سنگين‌تر از اكسپريا Z است و 212 گرم وزن دارد. اما ضخامت آن نسبت به اكسپريا Z كاهش يافته و تنها 6.5 ميلي‌متر قطر دارد.

گالري تصاوير اكسپريا Z Ultra شامل 16 عكس:
               اين تلفن داراي 16 گيگابايت حافظه ذخيره سازي داخلي است كه نزديك به 11 گيگابايت آن در دسترس كاربر بوده و باقي آن براي سيستم عامل و نرم افزارهاي سيستمي رزور شده است. البته به لطف درگاه ميكرو SD، امكان افزايش حافظه ذخيره سازي تا سقف 64 گيگابايت ميسر است.
اين تلفن غول پيكر از يك باتري 3000 ميلي آمپر ساعتي بهره مي‌برد كه اميدوارم از پس صفحه نمايش 6.5 اينچي و پردازنده 4 هسته‌اي 2.2 گيگاهرتز آن برآيد.

صفحه نمايش 6.44 اينچي Xperia Z Ultra داراي رزولوشن 1920 در 1080 پيكسل مي‌باشد كه از فناوري خاص Triluminos سوني پشتيباني مي‌كند تا رنگ‌ها را دقيق‌تر و زنده‌تر نمايش دهد. صفحه نمايش 6.44 اينچي به اين معناست كه اين تلفن 60 درصد بيشتر از صفحه نمايش 5 اينچي فضا در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.
اكسپريا Z Ultra، همچنين از فناوري X-Reality سوني پيشتيباني مي‌كند كه باعث ارتقاء سطح كيفي تصوير مي‌گردد و موجب افزايش ميزان شارپي تصوير مي‌شود.

اكسپريا Z Ultra همچون اكسپريا Z، ضد آب و گرد و غبار است و توانسته استانداردهاي IP55 و IP58 را كسب نمايد.
اما نكته جالب توجه در آن است كه فبلت جديد سوني علاوه بر پشتيباني از قلم‌هاي خازني از مدادهاي معمولي نيز پشتيباني مي‌كند و به راحتي مي‌توان از مداد يا خودكار عادي براي نوت برداري يا طراحي در آن استفاده نمود. اين بدين معناست كه امكان استفاده از مدادهاي باريك 1 ميلي‌متري نيز در اين تلفن وجود دارد.
به لطف ميني-اپ‌هاي سوني كاربر قادر است تا يك پنجره را برروي ديگر اپليكيشن ها باز نموده و در آن نسبت به يادداشت برداري و يا طراحي اقدام كند. همچنين امكان يادداشت برداري هنگام مكالمه نيز وجود دارد.

اين تلفن همچنين داراي يك دوربين 8 مگاپيكسل با سنسور Exmor RS است كه قابليت فيلم برداري HDR را ارائه مي‌كند. يك دوربين 2 مگاپيكسلي نيز در جلوي اكسپريا Z Ultra قرار داده شده تا براي عكس برداري پرتره يا گفتگوي تصويري مورد استفاده قرار گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.